Den Grønne Rygrad

Den Grønne Rygrad som indsats

Den Grønne Rygrad understøtter lærernes og skolernes arbejde med det grønne område samt undervisningen omkring klima- og bæredygtighed og Åben Skole. Herved arbejdes indenfor temaerne Energi, Fødevarer, Klima, Natur, Ressourcer og Sundhed.

Aabenraa Kommune har indgået et samarbejde med Den Grønne Rygrad og derigennem fået kortlagt lokale klima- og bæredygtighedsindsatser.

Det digitale værktøj

Tilgå det digitale værktøj for Aabenraa Kommune og vælg mellem over 100 undervisningsaktiviteter samt mellem mere end 300 undervisningsmaterialer fra materialebanken.

Ressourcebank

I ressourcebanken kan der findes en række ressourcer, materialer og værktøjer, som kan supplere arbejdet med motiverende STEM-undervisning. Ressourcerne er bredt anvendelige; både i forhold til det konkrete arbejde i klasselokalet, undervisningsplanlægning, opkvalificering og arbejdet med strategi. Du finder bl.a. Den Grønne Rygrads didaktiske grundlag, værktøjer til planlægning af eksemplariske forløb samt tidligere webinarer.