Vejledninger

Start med Office 365

Office365 er en samling af programmer, der er skybaseret. Med Office365 har man blandt andet adgang til Office-pakken (fx Word, Excel, PowerPoint). Derudover giver Office365 adgang til forskellige applikationer der hjælper med dokumenthåndtering, mødeplanlægning, samarbejde og meget mere.

OneDrive

OneDrive er den del af Office365, hvor alle dine filer bliver gemt. OneDrive giver dig adgang til dine filer overaltog uafhængig af dit device. OneDrive erdit personlige skydokumentlager hvorfra du kan delefiler og samarbejde med andre.

Outlook

Outlook er en E-mail tjeneste og en del af Office-pakken. Endvidere bruges Outlook også tilkalenderstyring, hvor der kan indkaldes og svares på mødeindkaldelser. Mødeindkaldelser fra Teams fremgåligeledesaf Outlook-kalenderen. Outlook kan samle forskellige E-mail-konti (fx @aabenraa.dk og @aabenraaskoler.dk).

Outlook 2016 (i Citrix)

Tilføj mailkonti til Outlook 2016 i Citrix - fx @aabenraaskoler.dk

Class Notebook

Microsoft Class Notebook er en OneNote-klassenotesbog,der hjælper med at konfigurere OneNote i din klasse. Appen opretter en klassenotesbog, som indeholder tre typerunderordnede notesbøger -Elevnotesbog, Indholdsbibliotek og Samarbejdsområde. OneNote-klassenotesbog er også fuld implementeret i Microsoft Teams.

Teams

Microsoft Teamser en samarbejdsplatform, der samler digitale værktøjer og kommunikation. Teams forener personerne, værktøjerne og indholdetog det gør dit arbejde mere engageret og effektivt.

• Kanaler i Teams

• Kommunikation og mødeindstillinger i Microsoft Teams - opret og administrer kanaler / private kanaler.

• Insight

• Insights i Microsoft Teams bruger en oversigt for datavisning for at hjælpe dig med at få adgang til alle dine elevers Teams-aktiviteter, fra lektieaflevering til deltagelse i klassesamtaler. Med spotlys på vigtige tendenser i elevaktivitet kan du med dit Insights-dashboard spare tid i planlægningen, give feedback til eleverne og yde hjælp, hvis det er nødvendigt.

Du kan tilføje Insights som en fane i dit klassehold og som en app på applinjen

Video-guides

Se diverse video-guides på aabenraaskoler.dk