IT og digitalisering (5)

IT og digitalisering er et vilkår i den moderne verden. Derfor skal eleverne i skolen tilegne sig fremtidens kompetencer.

Strategien IT og digitalisering i folkeskolen blev godkendt af Byrådet den 27. juni 4 2018. Der er prioriteret i alt 15,1 mio. kr. til realisering af strategien, heraf 7. mio. kr. til kompetenceudvikling. Gennem arbejdet med Universitetsskolen skal strategien bidrage til at gøre eleverne mere kritiske, analytiske, kommunikerende, samarbejdende, innovative, eksperimenterende og kreative.

• Undervisningsforløb og links

• Digital genial er en online-værktøjskasse med aktiviteter, som kan understøtte dialogen om den digitale trivsel på forældremødet i indskoling og på mellemtrin. Digital genial indeholder blandt andet emneoversigt, øvelserne og lærervejledninger.

• Universitetsskolen
      Universitetsskolen Aabenraa Kommune er et skoleudviklingsinitiativ med henblik på at skabe en mere undersøgende, eksperimenterende og dannende undervisning ud fra et fagdidaktisk perspektiv.

• Teknologipakten
      Teknologipakten skal styrke danskernes STEM-kompetence. Formålet med pagten er, at flere skal interessere sig for STEM, uddanne sig inden for STEM og anvende STEM i job.

• Dataforståelse
      Forløb og udlån af materialer i forbindelse med dataetik og bæredygtig brug af data.

• Dataetik
      Regeringens ekspertgruppe klar med anbefalinger om dataetik.

• Dataethics
      Dataethics er en tænkehandletank, der arbejder for at fremme dateetiske produkter og tjenester.

• Ressourcer og downloads

• Digitalt selvforsvar
      Tag kontrol over dine data og dit digitale liv - guide til teenagere, forældre & lærere.
      Guiden er skrevet af Pernille Tranberg og kan tilgås på vores SharePoint.