Om os

Kelstrup Naturskole

Kelstrup Naturskole er beliggende midt i den 330 hektar store Kelstrup Plantage ved Kruså. Området er præget af sidste istid, som har efterladt et fantastisk kuperet og varieret landskab. Naturskolen består af en række forskellige faciliteter som f.eks. bålhytte, tippe og shelterområde og meget mere. Området danner rammerne om den daglige undervisning og grejbank. Undervisning samt transport til og fra naturskolen er gratis for alle Aabenraa kommunes folkeskoler.

Herunder ses eksempler for undervisningsforløb, fællesnævner for alle forløb er, at de tager udgangspunkt i hands  on og stedbaseretlæring:

• Fisker med medestænger
  • Jagt og vildt – her arbejdes blandet andet med buebygning
  • Bæredygtig mad – mad med udgangspunkt i årstiden, slagtning og partering af vildt
  • Skovarbejder – Der arbejdes i grupper med at fælde træer med håndsav
  • Håndværk og design med naturmaterialer – snitteri, og møbel konstruktion
  • Matematik- tilpasset klassens behov – altid med udgangspunkt i praktisk matematik
  • Lejreskoler – få en unik oplevelse med den klasse med en eller flere overnatninger på naturskolen område
  • Klima- hvad er klima og hvilken rolle spillers skoven mm.
  • Grusgraven- vi besøger den lokale grusgrav og arbejde med istid og sten/Fossiler
  • Æg og høns- book en rugemaskine i grejbanken og oplev processen fra æg til kylling
  • SUP/Kano/MTB- Få en fed og anderledes oplevelse til søs eller på to hjul skoven med din klasse. (Kursus kræves- ring for flere informationer)

Transportpulje

Et besøg på Kelstrup Naturskole støttes med 100% transporttilskud for kommunens folkeskoler.

Kontakt

Har du spørgsmål eller ønsker til din klasse, er du velkommen til at skrive eller ringe for yderligere oplysninger.

Mik Haar
Naturskoleleder
Mail: mhaa@aabenraa.dk

Aktivitetstilbud

Shape Created with Sketch.