Bevægelse i undervisningen

Find inspiration til, hvordan du inddrager bevægelse i undervisningen.

bevægelse

Bevægelse på tværs af fag og i pauserne

Sæt skolen i bevægelseKatalog over bevægelsesaktiviteter til undervisningen og pauserne. Søg på klassetrin og fag. Dansk Skoleidræt.

Aktiv læring. Inspirationsmaterialer og instruktionsfilm til aktiv læring. Inddelt i fag og faser. A-Sport.

Bevægelse i skolenPdf. Et inspirationskatalog til bevægelse i undervisningen og pauserne. Brøndby Kommune.

Bevægelse i undervisningen 1. Pdf. Inspiration til lege og aktiviteter i undervisningen. KOSMOS, UC Syd.

Bevægelse i undervisningen 2. Pdf. inspiration til 45 min. daglig bevægelse. KOSMOS, UC Syd.

Smartsport Brug af mobiltelefonen og div. bevægelsesapps til at understøtte bevægelse i undervisningen. DGI.

Powerpauser

Powerpause 1. Hæfte. Pdf. KOSMOS, UC Syd
Powerpause 2. Hæfte. Pdf. KOSMOS, UC Syd
Powerpause 3. Hæfte. Pdf. KOSMOS, UC Syd

Bevægelse i naturfag

Materialer og undervisningsforløb, hvor bevægelse indgår. Astra, det nationale center for læring i natur, teknik og sundhed.

EMU Danmarks læringsportal

EMU´s samling over initiativer, som indbefatter bevægelse i skolen. Didaktiske modeller, redskaber til at kortlægge bevægelseskulturen på din skole og eksemplariske aktiviteter.