Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
PUC Aabenraa
Mobil menu

Generativ AI i en underviserpraksis

Fra helhed til enkelte processer og tilbage igen

Udnyt generativ AI til at optimer dine delprocesser og opnår et bedre resultat for hele processen. De vedhæftede skabeloner er designet af Simon Grandt & Jesper Bertelsen, begge fra UCL, som præsenterede dem på NNU 2024 konferencen. 

Skabelonerne kan anses som en idébank eller også kan der selvkonstrueres nye skabeloner.

 

Processen

  1. Nedbryd din opgave i mindre (og enkelte) delprocesser
  2. Identificer de delprocesser, hvor du kan tænke dig at inddrage generativ AI
  3. Skriv et prompt-eksempel. Tag udgangspunkt i en relevant prompt-teknik (se evt vejledningen AI i klasselokalet)
  4. Del dine erfaringer og din skabelon med dine kollegaer

 

Skabeloner

  1. Tom skabelon til egne ideér
  2. Træn en skole-hjem-samtale med udgangspunkt i en case (fx højt fravær)
  3. Generer et manuskript ud fra stikord til en given præsentation / et oplæg
  4. Inddrag generativ AI som sparringspartner til forbedring af egen undervisning
  5. Generer feedback til skriftlige afleveringer med fokus på bestemt indhold hhv. fokuspunkter

 

Dokumenter

1 tom skabelon

Shape Created with Sketch.

2 skabelon til skole-hjem-samtaler

Shape Created with Sketch.

3 skabelon til videomanusskript

Shape Created with Sketch.