Den børnekulturelle rygsæk

Kultur i rygsækken 2023/2024

kr

Rygsækken er pakket for at pirre sanser og opmærksomhed med lyd, fortællinger, billeder, sang.

Indholdet gør os bedre til at forholde os til den lavine af indtryk, der rammer os hver dag, ikke mindst i en digital verden.

Ryksækkens indhold handler nok så meget om, hvordan vi selv kan udtrykke os, gennem en bred vifte af genrer og i mødet med kunsten og kulturens professionelle. Erfaringen er, at børnene får øje på nye sider af verden, og at både børnene og deres voksne får øje på nye sider hos hinanden.

Yderlige tilbud

Efterfølgende 3 meget populære tilbud er ikke længere i den kulturelle rygsæk, men fortsætter uændret som et tilbud fra CFU støttet af PUC (er vedhæftet nederst på siden).

Vis hvad i Cannes

Vis hvad I Cannes er filmproduktion og festival for elever i alle 8. klasser.

Med skolen i biografen

Med skolen i Biografen er kvalitetsfilm fra hele verden til børn i alle klasser. Programmet og spilleplanen med datoer til 2023-2024 ligger nu klar på CFUs hjemmeside MED SKOLEN I BIOGRAFEN | UC SYD. Der åbnes for onlinebestilling den 7. juni kl. 9 på mitCFU.dk CFU-login (mitcfu.dk)

Kor er cool

Kor er Cool er Cool Kor for børnekor målrettet klasser fra 2.- 6. klasse.

Den børnekulturelle rygsæk_23-24_WEB.pdf

Vis hvad I Cannes 2024 rettet_0_0.pdf