PUC Aabenraa

Strategiske mål

Strategi for folkeskoleområdet i Aabenraa Kommune 2021 – 2025

Med strategien ”Folkeskolen i Aabenraa Kommune - sammen om et trygt og fagligt fundament for Det Gode Liv” opstilles der centrale strategiske mål for de enkelte skolers og forvaltningens arbejde i perioden 2021 til 2025.

1. Med fokus på den enkelte elevs progression skal alle elever blive så dygtige, de kan, til dansk og matematik, så de bliver klar til videre uddannelse og Det Gode Liv.

2. Eleverne i Aabenraa Kommune er en del af grænselandet, og derfor skal deres kendskab til tysk sprog og kultur fremmes år for år. I 2025 opnår eleverne på 9. klassetrin et højere karaktergennemsnit i deres standpunktskarakterer end i 2020.

3. Flere elever er en del af stærke læringsfællesskaber i almenområdet i 2025 end i 2020.

4. Alle elever skal trives og have en sund skoledag.

5. IT og digitalisering er et vilkår i den moderne verden. Derfor skal eleverne i skolen tilegne sig fremtidens kompetencer.

6. Alle elever arbejder i løbet af et skoleår aktivt med bæredygtig udvikling gennem FN´s verdensmål.

Undervisningsressourcer og linksamlinger kan tilgås under menupunktet Til undervisningen / De seks strategiske mål