PUC Aabenraa

Generelt

Fælleselevrådet omfatter repræsentanter fra alle folkeskoler i Aabenraa Kommune, herunder Fjordskolen og 10. Aabenraa.

Formålet med Fælleselevrådet er at fremme elevernes uddannelsespolitiske interesser, at styrke og fremme elevdemokratiet og at inspirere de lokale elevråd på skolerne. Fælleselevrådet arbejder desuden med idéer til, hvordan Åben Skole kan blive en større del af undervisningen samt hvordan elever kan være med til at bære dette ind i skoledagen. Fælleselevrådet samarbejder fortsat med organisationen Danske Skoleelever (DSE) med henblik på inspiration, råd og vejledning.

Aabenraa Fælleselevråd repræsenteres af elever fra både mellemtrin og udskoling. Fælleselevrådet mødes ca. hver anden måned og arrangerer en fælles begivenhed for alle elevråd i Aabenraa Kommune pr. skoleår.

Aabenraa Kommunes fælleselevråd har indgået partnerskab med Danske Skoleelever og er en elevvenlig kommune.

Aabenraa Fælleselevråd 2022-2023

Formand: Tobias Diedrichsen, 10. Aabenraa

Næstformand: Theodor Auning Hommeltoft, 7.a, Høje Kolstrup Skole

Koordinator for Fælleselevrådet: Gaby Scheel, mail: gsk@aabenraa.dk, tlf.: 73 76 80 38, mobil 26 29 31 10