Transportpulje

Transportpuljen

Transportpuljen kan søges til åben skole tilbud. Pr. 1.3.2020 er vilkåret ændret til, at skolerne kan få dækket 50% af transportudgiften.
Der gives 100% tilskud til virksomhedsbesøg for målgruppen 6. - 10. klasse.

transport

Støtte til transport

Transportpuljen kan søges af folkeskolerne i Aabenraa Kommune. Det fremgår af beskrivelserne på www.skoletjenesten.dk/aabenraakommune, hvilke tilbud, der kan søges transportstøtte til.

Først til mølle princippet

Puljemidlerne uddeles og reserveres efter først til mølle princippet. Senest 14 dage efter arrangementet skal regning være videresendt til Inge von Essen, såfremt dette ikke sker rettidigt vil penge blive lagt tilbage i puljen og der skal ansøges på ny for dækning af transporten.

Hvordan reserveres penge i puljen?

1. Skolen sender en særskilt mail til Inge von Essen, ihv@aabenraa.dk, hvor nedenstående oplysninger fremgår:

• Hvor længe tager rejsen med Sydtrafik?
  • Hvilket tilbud ønsker skolen at benytte?
  • Dato for besøg
  • Antal elever
  • Klassetrin
  • Folkeskolens navn
  • Underviseren, som anvender tilbuddet: navn, tlf. og mail
  • Pris for transporten ex. moms (Skolen booker selv bus)

2. Der fremsendes bekræftelse på reservation af beløbet. Bemærk reservation af beløbet bortfalder såfremt faktura ikke er modtaget senest 14 dage efter arrangementet, og der vil herefter skulle søges på ny om dækning af faktura.

3. Når fakturaen modtages konterer skolen selv 50 % af betalingen, ogvideresender derefter faktura i Prisme til Inge Henriette von Essen.

Hvis det drejer sig om et virksomhedsbesøg, videresendes den fulde faktura i Prisme til Inge Henriette von Essen.