PUC Aabenraa

To-Do: Nyt skoleår

Gennemgå nedslående punkter i henhold til planlægningen af næste skoleår.

Hold

1. Der skelnes mellem hold (kan oprettes på tværs af klasser) og stamklasser (elever tilknyttet til en klasse).
  2. Ændre navn på holdet (fx 8a bliver til 9a)
  3. Opret hold til brug i næste skoleår
  4. Opdater hold (tilføj / slet elever)
  5. Nyt: Der vises kun de hold der benyttes i skoleåret (sortering af hold)

Årsplan

HUSK! Årsplaner kan ikke oprettes uden at der tilknyttes et hold.

1. Kopier gamle årsplaner til brug i næste skoleår (hvis det giver mening). Vælg eksplicite forløb eller alle forløb.
  2. Tilføj aktiviteter til årsplanen (herved bliver der ikke genereret forløb). Ligeledes kan aktiviteter være informerende overfor eleverne, hvad der skal arbejdes med i denne uge, uden at der er oprettet et forløb (kan udarbejdes på et senere tidspunkt).
  3. Årsplanen kobler sig automatisk ti det fag, som det første forløb afspejler.
  4. Forløb er, efter oprettelse, ikke delt med elever eller forældre. HUSK at dele!
  5. Ugeplaner er åbent og delt fra starten.
  6. Der kan oprettes en skabelon-årsplan med aktiviteter, ferie mm. som efterfølgende deles med fasens / skolens underviserere. Ud fra skabelonen kan den enkelte underviser generere en kopi til egen brug i eget fag.
  7. Tilføj medforfatter og tildel rettigheder efter behov.
  8. Årsplaner kan indeholde flere fag - fx i forbindelse med naturfagsundervisningen hvor en årgang deles op i tre hold og hvert hold har eksplicite forløb i årsplanen.
  9. UPV kan ses i alle årsplaner, hvor eleven er tilknyttet til.
  10. Årsplaner er dynamisk - der kan arbejdes løbende med dem.
  11. Forløb i årsplanen kan farvelægges. Dette skaber et bedre overblik

1. Klik på tandhjulet for at finde forløb fra forlag. Vælg de ønskede forlag og klik på GEM.
  2. Brug filterfunktionen til at målrette søgeresultatet.
  3. Forløbene i ShareIT har en forhåndsvisning, informationer omkring forløbet (formel) og en benyt-funktion, som opretter en kopi til egen brug (der kan redigeres i forløbet).
  4. Forløb fra ShareIT kan tilføjes til egen årsplan.