PUC Aabenraa

Tour de France

Tour de France kommer til Aabenraa d. 3. juli 2022

Tredje etape af Tour de France 2022 går gennem Aabenraa Kommune. Den 182 kilometer lange etape starter i Vejle og slutter i Sønderborg. Efter 124 kilometer ankommer rytterne til Aabenraa Kommune og starter med en bakkespurt i Genner. Turen går videre mod Aabenraa by og efter 149,7 kilometer i benene når rytterne til Felsted og fortsætter så mod Sønderborg. Læs mere omkring Tour de France i Aabenraa på Tour de France i Aabenraa Kommune.

Tour de France kommer til Aabenraa

Undervisningsmateriale

Der er blevet udarbejdet undervisningsmaterialer til især mellemtrinnet på SkoleTour, hvor man kan finde masser af aktiviteter og opgaver, der giver rig mulighed for at arbejde fagligt med cykling, cykelløb og ikke mindst Tour de France.

Opgaver og aktiviteter retter sig primært mod undervisningsforløb i 4.-.6 klasse og kan anvendes som inspiration til temauger, tværfaglige forløb eller alene i et enkelt fag. Forløbet kan variere fra få lektioner til flere uger.

Opgaver og aktiviteter lægger op til, at eleverne kan arbejde projektorienteret og benytte arbejdsmetoder fra mange forskellige fagområder.

SkoleTourens Cykelmagasin

Magasinets artikler danner baggrund for en stor del af de opgaver og aktiviteter, der findes her på skoletour.dk. Det er udkommet i en trykt udgave og ligger klar til at blive sendt ud på skolerne. Magasinet kan også hentes som pdf.